10 největších omylů o posilování

zpět



Snažíte se už delší dobu pravidelně chodit do posilovny, ale pořád tomu nějak nemůžete přijít na chuť? Tam chodíte jen s největším sebezapřením a domů se vracíte unavení a rozlámaní? Nechápete, jak to druhé může tak bavit? Možná jste své cvičení vzali jen za špatný konec. Třeba se jen řídíte špatnými zásadami. poradíme vám, čeho se při dalším cvičení vyvarovat.


1. Za perfektní postavou stojí dlouhé hodiny dřiny v posilovně
To není tak úplně pravda. Už 30 minut středně intenzivního pravidelného cvičení vás udrží v dobré formě a zabrání tomu, aby vaše svaly ochabovaly. Nevymlouvejte se proto na nedostatek času. Stačí, když si půjdete rovnou z práce nebo ze školy trochu zacvičit, místo toho, abyste hned skončili v gauči před televizí.

2. Tuk se začne spalovat jen při intenzivním tréninku
Intenzivní cvičení raději přenechejte profesionálním kulturistům a sportovcům. Intenzivní cvičení by mohlo dokonce poškodit i vaše zdraví. Pokud cvičíte příliš intenzivně, spálíte méně kalorií, protože nedostatek kyslíku ve vašem těle zabraňuje účinnému spalování tuků.

3. Zhubnu jen, pokud budu zvedat velké zátěže
Tajemství úspěchu nespočívá v obtížnosti cvičení, ale v jeho v technice. Správná technika a kontrolované vzpírání vám pomohou získat hezkou a štíhlou postavu. Nemusíte mít ani strach z nekontrolovatelného nárůstu svalové hmota. K tomu, aby z vás byl kulturista byste na sobě museli tvrdě pracovat několik let. přiměřeným tréninkem získáte jen hezčí a pevnější tělo.

4. Pokud necítím bolest, necvičím dostatečně
Pokud vás něco bolí, děláte něco špatně. Bolestí tělo signalizuje, že s ním není něco v pořádku. Svůj trénink byste měli vždy provádět tak, aby vás při něm nic nebolelo. Tak si budete jisti, že své tělo nepřetěžujete.

5. Zvládnu to i bez osobního trenéra
Omyl. Osobního trenéra potřebujete. Trenér vám může ukázat, jak cviky správně provádět. Tak se vyhnete nesprávnému a neefektivnímu cvičení, které by bylo zbytečným žroutem vašich peněz a času. Nesprávné cvičení napáchá vždy více škody než užitku.

6. Ke cvičení nemám genetické předpoklady
To je oblíbená výmluva všech začátečníků. Všichni mají genetické dispozice k tomu, aby jejich tělo bylo krásné, štíhlé a svalnaté. Proto byste těchto předpokladů měli náležitě využít.

7. Před cvičením se nemá jíst
Tato myšlenka sice není špatná, s dietou před tréninkem by se to však nemělo přehánět. Malá svačinka, jako například kousek chleba nebo energetická tyčinka, vám před cvičením neublíží. Během cvičení nezapomínejte pít. Pamatujte si, že jste-li žízniví, je již vaše tělo dehydrované. Proto pijte dříve, než budete mít žízeň.

8. Sedy-lehy mi pomohou získat pěkné břicho
Je nám líto, ale to také není pravda. Nemusíte však hned panikařit v domnění, že jste všechny ty úmorné cviky dělali doteď nadarmo … Můžete tak cvičit i nadále. Sedy-lehy zpevňují vaše břišní svaly, neodbourávají ale tuk. To znamená, že k tomu, abyste měli krásné ploché bříško, musíte nejen cvičit sedy-lehy, ale i vykonávat nějaký aerobní trénink.

9. Protože cvičím, můžu toho sníst více
To ne! Jezte to samé co obvykle. Základem úspěšného hubnutí a vytvarování postavy je přijmout méně kalorií, než kolik jich spálíte.

10. Všichni se na mě dívají
Nikdo vás nesleduje. Všichni jsou v posilovně proto, aby si zacvičili. Pokud vás někdo sleduje může to znamenat jediné, že se mu líbíte. Tím jsme narazili na další profit pravidelného posilování - můžete při něm potkat někoho velmi zajímavého.

Zdroj: www.fitness-doma.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz