6 cviků na oteklé nohy

zpět



Oteklé nohy trápí mnoho lidí. Většinou se však dá tento problém jednoduše vyřešit. Stačí několik jednoduchých cvičení ráno a večer a budete se cítit o 100 % lépe.




Ranní cvičení
Během prvních ranních hodin není cirkulace krve ve vašem těle ještě nastartovaná na správný rytmus, proto ji musíte trošku pomoci. Následující cvičení zabrání zadržování vody v nohách, která je příčinou jejich bolesti a otékání vlivem dlouhodobého sezení a stání.

1. Postavte se zpříma s chodidly u sebe a s rukama napřaženýma před sebou.
Podřepněte dolů a zůstaňte v této pozici 5-6 sekund, pak se vraťte zpět do původní pozice. Cvik opakujte 10krát.

2. Lehněte si na pravý bok a pravou rukou si podepřete hlavu.
Nohy položte natažené na sebe, kolena mírně ohněte. Zdvihněte levou nohu a položte ji dolů. Opakujte toto cvičení 15krát. To samé opakujte na levém boku.

3. Stoupněte si čelem ke stěně přibližně ve vzdálenosti 1 m.
Nakročte jedním chodidlem směrem ke stěně a opřete se dlaněmi o stěnu. Chodidlo, které je vzadu, musí být napnuté a musí spočívat celou svou plochou na zemi. Nahýbejte se dopředu s dlaněmi opřenými o zeď až do té polohy, ve které ucítíte napětí v zadní noze. Zůstaňte v této pozici 10 sekund a vyměňte nohy. Opakujte 3krát. Toto cvičení je určené především pro ty, kteří hodně stojí.

Večerní cviky
Pokud máte nohy oteklé večer, znamená to, že v cirkulaci krve stojí nějaká překážka. V žilách tak vzniká tlak, který snižuje jejich funkčnost. Následující cvičení zabraňují otékání nohou během dne.

1. Lehněte si na záda. Zdvihněte nohy nahoru až do úhlu 90°, udělejte svíčku.
Zůstaňte v této poloze 10 sekund a poté směřujte s chodidly směrem za svou hlavu. Zopakujte toto cvičení 2krát.

2. Lehněte si na záda a ohněte kolena.
Zdvihněte jednu nohu a dělejte malé kroužky chodidlem, 10krát doleva a 10krát doprava. Opakujte cvičení s druhou nohou. Toto cvičení je perfektní pro ty, kteří rádi nosí vysoké podpatky.

3. Sedněte si na podlahu, ohněte kolena a přitiskněte si je rukama co nejvíc k tělu.
Poté vložte své ruce mezi kolena a tlačte obě kolena pevně směrem k zemi. Poté kolena vraťte do původní pozice. Vše opakujte 5krát. Toto cvičení není jednoduché, ale výborně posílí svaly na hýždích a podpoří váš kardiovaskulární systém.

Zdroj: www.fitness-doma.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz