Brusleme i v létě

zpět

S příchodem prvních letních sluneční paprsků můžeme vídat čím dál tím více bruslařů. Letní sezóna je v plném proudu a na cyklostezkách se kromě cyklistů vyskytuje velké množství inline příznivců. Pokud uznáváme jen klasické bruslení na ledě, děláme velkou chybu. Inline bruslení sice vypadá jako jednoduchá záležitost, ale chce to cvik a hlavně dobrou výbavu, která je podstatou skvělé jízdy.

Pokud patříme mezi úplné začátečníky nebo ty, kteří na bruslích stáli párkrát, ale tak dávno, že si také nic nepamatují, je dobré vědět co patří do vybavení. Samozřejmě nemůžeme bruslit bez inline bruslí. Pokud máme známého, který tomuto sortimentu rozumí a vyzná se v něm, můžeme je zakoupit na internetu. Tím to ale nekončí. Další nutnou součástí jsou chrániče. Můžeme si koupit celý set, ale aby nám chrániče dobře seděly a neškrtily nás, je lepší je zakoupit po jednotlivých kusech. Neměli bychom opomenout helmu, pokud vlastníme cyklistickou, pro začátek stačí. Postupem času si kupme raději speciální určenou bruslařům. Oblečení by mělo být pohodlné a sportovní, rozhodně ne denimové, které by nám bránilo v pohybu.

Máme-li už celou plnou polní, je čas zvolit terén. Úplní nováčci by měli volit klidná místa s rovinkami, ideální jsou pro tento sport cyklostezky nebo výlučně stezky vyhrazené bruslařům. Jako první bychom se měli naučit padat. Není nic jednoduššího než se na náhlý a nečekaný pád připravit. Před první jízdou se zkusme projít po přilehlém trávníku a zjistit jak se nám v bruslích chodí. Začátečníci by měli vázání bruslí nechat lehce povolené a neutahovat je úplně, aby v nich mohly jezdit rovně. Je sice hezké, že budeme umět obstojně bruslit, ale problém nastane ve chvíli, kdy se budeme chtít zastavit. Takže zvládáme-li jízdu, měli bychom zvládat také brzdění.

Bojíme-li se bruslení, možná nás přesvědčí následující důvody proč si je zamilovat. Po 40 minutách jízdy začne tělo spalovat tuky aniž by se začaly tvořit svaly. Vystavujeme se aerobní zátěži, která nám formuje postavu. Při pravidelném bruslení se nám začnou formovat svaly na zadečku, stehnech a lýtkách. Posilujeme také tímto způsobem důležité zádové svaly. Po první jízdě nás mohou bolet svaly na nohou a zádech, ale je to způsobeno tím, že jsou více namáhány než obvykle. Pro někoho může být strašákem úraz způsobený tímto sportem. Tomu se vyhneme již zmiňovanými chrániči. Úrazy při bruslení jsou ve srovnání s jinými více rizikovými sporty minimální.
Než půjdeme bruslit, přibalme si do baťohu láhev s vodou, abychom dodržovaly pitný režim a doplňovali tekutiny. Pokud jdeme bruslit sami, můžeme si s sebou vzít MP3 přehrávač, ale to je spíše pro zkušené bruslaře. Začátečníci ocení inline partnera, který jim podá pomocnou ruku při pádech. Nezapomeňme na sluneční brýle, které ochrání naše oči před oslepujícími paprsky a případnými kolizemi s jinými bruslaři. Bruslení je skvělý a zábavný sport, proto se ho nebojme vyzkoušet.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz