Diety, které fungují v Hollywoodu

zpět


Na světě je snad stejně druhů diet jako pokrmů. Není to paradox, že když se snažíme shodit nějaké to kilo, tak místo abychom celkově omezily jídlo a začaly cvičit, radši se uchýlíme k nějaké "zaručené" dietě? A když ji drží nějaká celebrita, která je štíhlá, hned zní její název důvěryhodněji. Pojďme se kouknout na ty nejznámější, na jejich přednosti a zápory, na to, kdo je drží a hlavně jak jsou účinné.



Podle krevních skupin
Účinnost +++
Kdo ji drží: Jennifer Aniston, Elle Macpherson
V čem spočívá: Teorie vychází z myšlenky, že pro každou krevní skupinu existují vhodné, neutrální a zakázané potraviny.

Skupina 0 (lovci)
Vhodné-maso, neutrální-zelenina, nevhodné- brambory, obilniny, mléčné výrobky .
Skupina A (zemědělci)
Vhodné-obilniny, rostlinná strava, nevhodné-mléko a výrobky z něj, maso, uzeniny.
Skupina B (kočovníci)
Vhodné-mléko a jeho výrobky, vajíčka, některá masa, nevhodné-pšenice, kukuřice, kuřecí.
Skupina AB (směs zemědělců a kočovníků)
Vhodné z A i B, kombinovat dle individuálních pocitů, nevhodné-maso, tučné věci, sýry.

Klady: Díky výběru potravin se sníží celkový příjem .
Zápory: Strava není vyvážená, po čase chybí některé živiny.

Zónová dieta (bílkovinová)
Účinnost ++++
Kdo ji drží: Sarah Jessica Parker, Sarah Michelle Gellar
V čem spočívá: Prosazuje myšlenku, že v každém jídle musí být zastoupení živin v poměru 25-30 % bílkovin, 25-30 % tuků a 40-50 % sacharidů.

Doporučuje nízkotučné pokrmy – drůbež, mléčné výrobky, ryby spolu s velkou porcí zeleniny.

Klady: Díky velkému množství bílkovin jídlo zasytí a nemáte hlad. To je dobré také na zachování svalové hmoty.
Zápory: Náročnost přípravy jídel, těžké hlídat množství jednotlivých složek, dlouhodobě není vhodná kvůli vysokému obsahu tuků.

Dělená strava
Účinnost +++
Kdo ji drží: Catherine Zeta-Jones
V čem spočívá: Rozděluje potraviny do 3 skupin – na sacharidy, bílkoviny a neutrální. Díky harmonickému konzumování nepřijímáme v jednom jídle potravu bohatou jak na sacharidy, tak škroby.

Do bílkovin patří maso a masné výrobky, sója, vejce, mléčné výrobky, dušená rajčata, některé nápoje a většina ovoce.
Do sacharidů lze zařadit celozrnné obilí, pohanku, brambory, některé druhy zeleniny a ovoce, pivo.
Do neutrálů spadají tuky, zakysané mléčné výrobky, šlehačka, uzené masné výrobky, většina zeleniny, houby, bylinky, koření, droždí.

Klady: Celkem jednoduché rozdělení do skupin.
Zápory: Při dlouhodobém dodržování hrozí nedostatek vápníku a železa.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz