Je dělená strava vhodná dieta právě pro vás?

zpět


Je to vlastně úprava jídelníčku a tím celého životního stylu. Dělená strava je založena na rozdělení potravin do tří skupin (bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny) podle způsobu zpracování v trávicím traktu. Dělená strava znamená, že při konzumaci během dne nejíme dohromady bílkoviny spolu se sacharidy. Celý den jíme buď bílkoviny nebo sacharidy a tyto dny střídáme. Neutrální skupinu můžeme konzumovat buď samotnou nebo ji kombinovat s oběma skupinami.

Bílkoviny
Do této skupiny patří tepelně upravené maso a masné výrobky. Vhodné jsou kromě hovězího, telecího, skopového a libového vepřového masa všechny druhy drůbeže a neuzené ryby. Do skupiny bílkovin dále patří sójové výrobky, vejce, sýry do 50% tuku, nízkotučné mléko a mléčné výrobky. Z nápojů jsou to ovocné čaje, ovocné víno, z ovoce sem patří citrusy, kyselá jablka a hrušky, broskve, meruňky, třešně, mango, papája, ananas, jahody, maliny.

Sacharidy
Do této skupiny řadíme celozrnné obilí, proso, sušenou kukuřici a neloupanou rýži, chléb, housky, těstoviny. Patří sem dále brambory, kapusta, banány, sladká jablka a hrušky, fíky, hroznové víno, datle a sušené ovoce. Řadíme zde všechny luštěniny kromě sóji.

Neutrální potraviny
Jsou to univerzální potraviny, které můžeme jíst buď samostatně nebo v kombinaci se sacharidy nebo bílkovinami. Patří sem oleje (panenské - slunečnicové a olivové), neztužené margaríny, máslo. Dále jsou to mléčné výrobky s obsahem tuku vyšším než 50 %. Jednak jsou to zakysané mléčné výrobky nízkotučné (jogurt, kyselá smetana, tvaroh, mléko, kefír), tučnější sýry okolo 60 %. Z masných výrobků jmenujme hlavně uzené výrobky (šunka a jiné uzeniny), uzené ryby. Základ tvoří zelenina, kterou dáváme jako přílohu k předcházejícím skupinám (lilek, květák, brokolice, zelí, hrášek, okurky, kedluben, mrkev, paprika, ředkvičky, celer, rajčata, salát...). Další jsou ořechy, koření, bylinky, houby a bylinkové čaje k pití.

Jak už bylo řečeno, dělená strava není dietou, ale přesto můžeme zhubnout. Změníme jídelníček, dodáme tělu užitečnější a zdravější potraviny, snížíme příjem energie díky větší konzumaci zeleniny a ovoce. Při sestavování jídelníčku musíme přemýšlet nejen o tom, co jíme, ale zároveň se zamyslíme i nad celkovou životosprávou. A o to nám jde. Změnit svůj životní styl.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz