Kouření už není moderní, přestaňte s tím také

zpět

Naše zaručené rady a vaše silná vůle vám pomohou dosáhnout vysněného cíle – skoncovat s cigaretou.

V televizi, v novinách, v reklamách, u lékaře, všude slýcháme o tom, že by kuřáci měli s kouřením přestat. Jenže ono se to nekuřákovi řekne…. Takové závislosti se člověk jen tak snadno nezbaví. Ale každá snaha se cení. Už jen pokus, i když neúspěšný, bývá prvním krůčkem k tomu, že jste se konečně rozhoupali a při větší vůli to dokážete. Někteří vyléčení kuřáci měli hezkých pár neúspěšných pokusů než boj nad cigaretou vyhráli.

Důvodů k nekouření je opravdu dost. Mezi ty nejhlavnější patří zdraví, a to skutečně ničím nenahradíte. Potom děti, které s námi žijí ve společné domácnosti, jezdí autem a musejí dýchat kouř, když v jejich přítomnosti kouříte. Spousta peněz, které vlastně vyfouknete do vzduchu a ještě si přitom ničíte vlastní zdraví.

Nevadí vám, že v zaměstnání máte vyčleněnou komůrku, kde si můžete zapálit, a to na vás ještě každý kouká skrz prsty? Na schůzích, pracovních poradách, veřejných prostorách, všude tam je kouření zakázáno a vy se musíte někam stranou uchýlit, abyste ukojili svou závislost. Je to svým způsobem ponižující, nemyslíte? Tohle všechno vás sice ponižuje, ale když ta chuť na cigárko je silnější.

Protože se proti kouření v poslední době bojuje opravdu hodně, měl by se nad sebou každý kuřák zamyslet a pokusit se závislost odbourat. Chce to ale pevnou vůli a stanovit si nějaký postup. Tak se do toho pustíme:

1. Zvolte si ten den D, který se pro vás stane dnem, kdy z vás bude nekuřák. Prostě od toho dne si nezapálíte jedinou cigaretu. Plně se na tento den soustřeďte a každému z vašeho okolí řekněte, že od tohoto dne jste přestal kouřit, a že to dokážete. Když okolí uvidí vaši snahu, tak vám s tím jistě pomůže.

2. Důležité je mít zásadní důvod nekouřit, a ten jistě najdete. A právě proto se od daného dne zbavte všech cigaret, popelníků, zapalovačů a udělejte převrat v životním stylu. Místo kávy si raději dejte hrnek čaje nebo džusu. Cvičte alespoň půl hodiny denně.

3. Začněte dělat to, v čem vás cigarety omezovaly. Tak třeba podnikejte návštěvy u kamarádů nekuřáků, choďte více do kina, divadla a za sportem. Můžete si předplatit různé kurzy (jazykové, sportovní apod.), jen abyste co nejvíc zaplnili svůj volný čas.

4. Činnosti, které jste měli spojené s tím, že jste přitom kouřili, ty prostě úplně vynechte nebo nahraďte. Dopředu si promyslete, jak budete některé situace řešit bez cigarety a jděte si tvrdě za svým cílem.Věřte tomu, že když navštívíte hospodu, kde kolem dokola to bude cítit kouřem a ještě k tomu si někdo z kamarádů do vás dloubne, zapálíte si a tím pádem jste zase tam, kde jste byli. Prvních pár měsíců se společnosti kuřáků prostě raději vyhýbejte.

5. Máte strach, že přiberete, protože budete místo cigaret jíst sladké? Tak tahle obava je oprávněná. Každého napravovaného kuřáka přímo láká jíst samé dobrůtky jako např. čokoládu, bombóny, slané chipsy, buráky apod., ale když se místo toho zahrnete čerstvou zeleninou a ovocem, případně i ovocem sušeným, tak to zvládnete. Když už chuť bude neodolatelná, tak si raději vemte žvýkačku bez cukru nebo gumové bombóny bez tuku. Zařaďte do jídelníčku mnohem více minerálek a přírodních ovocných šťáv.

6. Peníze, které ušetříte za cigarety, si dávejte někam stranou a za ně si občas kupte dárek a udělejte si radost. Neomlouvejte to tím, že byste si ho koupili stejně, z psychologického hlediska by to nebylo dobré.

7. Nejhorší bude vydržet první tři týdny. Pokud ale hranici překlenete, máte velkou šanci na nápravu. Jen si zapamatujte, že už nikdy nesmíte cigaretu třeba jen vyzkoušet. Na 90% byste do toho spadli znovu a kouřili byste ještě víc.

Pokud máte opravdu velkou vůli a nebyl jste silný kuřák (do 10 cigaret denně), tento postup vám postačí k tomu, abyste terapii zvládli bez dalších podpůrných pomůcek. Kdo si ale nevěří, může využít nabídky lékáren, které nabízejí různé odvykací náplasti, inhalátory, žvýkačky, bonbóny apod. (NiQuitinCQ, Nicorette, StopNik a další). Jsou založeny na bylinné bázi, postupně se z nich uvolňují látky, které tělu nahradí tolik potřebný nikotin. No, snad se tomu věřit dá, ale bez toho, že chcete sami přestat a bez pevné vůle se vám to ani s takovými pomocníky nepodaří.

Připravte se na to, že během terapie budete nervózní, podráždění, bude vás trápit nespavost, únava. Vaše okolí se musí pro tuto dobu obrnět velkou trpělivostí a všemožně vás musí podporovat. Na vás samotných je, abyste VYDRŽELI !

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz