Naučte se, jak snížit přísun cukru a přesto mlsat – nyní však zdravěji!

zpět

Vysoký příjem cukru je problém, který ovlivňuje mnoho žen (a nejen žen), a který je spojen s mnoha problémy, od přibírání až po velice závažné zdravotní problémy. Snížení příjmu cukru má skutečně veliké dopady na naše celkové zdraví. Naučte se teď tedy s námi pár triků, jak obsah cukru v jídle snížit tak, aby byla změna co možná jen nejpříjemnější.

Přebytek konzumace cukru je v dnešní doba docela závažným problémem pro téměř každého, nezáležíc přitom na jeho váze. Nadmíra používání cukru vede k závažným onemocněním. Cukr je jako přísada do jídla považována vysloveně za takového ďáblíčka, od kterého je raději zůstat na míle vzdálený. Ale vzhledem k tolika sladkým lákadlům, které okolo nás existuje asi úplně všude, je zcela nemožné se tohoto pravidla držet. Je pravda, že jsou mezi námi lidé, kteří jsou natolik disciplinovaní, že svoji potřebu po sladkém uspokojují přírodním cukrem v ovoci, ale těch lidí je oproti té druhé skupině, o poznání méně. Abychom snížily obsah cukru v našem jídle, musíme začít postupně.

Snižte přísun cukru
Prvním cílem by mělo být pravidlo, že nesníme více než 40 gramů cukru denně. Proto, abychom byli schopni tento omezený přísun cukru kontrolovat, měli bychom se naučit kontrolovat označení s množstvím cukru, tuků, sacharidů, apod., které se nachází na obalu výrobků. Nebude nás však zajímat jen toto, ale také nutriční kvality výrobku.

Omezte kupované sladké limonády
Omezit bychom neměli jen sladkosti, které mají vysoký obsah cukru a jsou pro tělo nezdravé, ale také limonády, kterým se přezdívá tekuté sladkosti. Takové slazené limonády, v sobě mají skutečně vysoký obsah cukru a jsou velice kalorické. Pokud jste na takových limonádách doslova závislí, omezujte pití limonád postupně, ne najednou. Tělo si musí zvyknout, a když budete omezovat přísun cukrů postupně, bude to pro tělo jednoznačně lepší. Důležitým krokem je také najít si nějakou náhradu, jinak je velká šance, že se ke svým kalorickým limonádám vrátíte dřív, než řeknete švec. Velice dobrou náhradou může být doma vyrobená limonáda (například citronáda s vymačkaných citrónů) nebo doma vyrobený studený čaj, samozřejmě bez cukru, nebo jen mírně slazený, optimálně medem.

Zvyšte podíl karbohydrátů
Nezakazujte si sladké úplně!Zvyšte podíl karbohydrátů, které se bohatě nachází v celozrnných produktech, hnědé rýži nebo v luštěninách. Taková jídla zaženou hlad a jsou natolik energetická, že díky nim nebudete mít chuť na nezdravé sladké mlsání.

Mějte svá vlastní pravidla
Ustanovte si svá vlastní pravidla, když přijde na sladkosti. Vypustit je úplně je totiž hloupost. Naprosté vysazení sladkostí vede k deprivacím. Dobrá jsou pravidla, jako jedna malá sladkost denně, mlsat sladkosti (samozřejmě v omezené míře) jen o víkendu. Takové pravidlo si musíte určit vy, a to proto, že vy sami víte, kdy máte největší chuť na sladké a vy sami znáte své tělo nejlépe.

Doma mějte jen vaše favority mezi sladkostmi
Peníze utrácejte pouze za vaše nejoblíbenější sladkosti. Pokud jste obklopena všemožnými sladkostmi, je velice jednoduché pustit se do něčeho sladkého, byť vám to až tolik nechutná. Pokud se vzdáte sladkostí, které vám nepřináší až tolik satisfakce a požitku, můžete skutečně bez námahy srazit kalorie k zemi. Na druhou stranu se také ujistěte, že nějakou tu vaši oblíbenou sladkost máte doma. Není nic horšího než dva dny trpět, a pak vykoupit celý krám.

Jezte více ovoce
Snažte se jíst víc ovoce. Ovoce jsou totiž přírodními sladkostmi a jsou vskutku bohaté na esenciální živiny, vitamíny a antioxidanty. Čím víc vody v sobě ovoce má, tím méně kalorií obsahují. Navíc díky nim omezíte chuť na sladkosti kalorické.

Pravidla zdravého mlsání
1.Denní příjem by neměl převyšovat 40 gramů cukru.
2.Omezte pití nezdravých kupovaných sladkých limonád a raději si vyrobte doma svou vlastní.
3.Zvyšte denní příjem karbohydrátů (luštěniny, hnědá rýže, celozrnné produkty), díky nimž zaženete chuť na sladké.
4.Stanovte si svá pravidla na (umírněné) mlsání sladkostí a neporušujte je.
5.Kupujte si pouze sladkosti, které máte rádi. Vyhnete se tak tomu, že sníte i to, co vám nechutná.
6.Jezte více ovoce, protože obsahuje přírodní cukr a zažene vaši chuť na nezdravé mlsání.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz