Návrhář Matthew Williamson slaví 10 let

zpět

Před deseti lety mu s šitím pomáhala maminka, teď má Matthew Williamson 34 zaměsnanců. Je jednou z největších ikon v módním průmyslu a právě nyní slaví 10. výročí. Design Muzeum v Londýně mapuje jeho tvorbu.

S jeho hedvábnou šálou kolem krku a sakem perfektního střihu vypadá návrhář Matthew Williamson jako lord jeho nového sídla, jeho nového šestipatrového domu HQ na londýnském Shepherd Market. Vše najdete na této adrese, dílny, showroom, obchod a Matthew Williamsona.

Matthew Williamson


Jeho zaměstatnci, kterých je k dnešnímu dni kolem 30, jsou jako jedna velká rodina. Jsou obklopeni luxusem - drahými koberci, které jsou všude, pracují s počítači Mac, na stěnách exkluzivní tapety značky Farrow and Ball a všude kolem vás skicy a návrhy Williamsona.

Tato sezóna je pro Matthew Williamsona nesmírně důležitá, nejen kvůli tomu, že slaví 10 let kariéry, ale i kvůli tomu, že se znovu po pěti letech vrátil na mola londýnského týdne módy. Návrat byl skvělě načasovaný, jelikož před pár dny se otevřely brány jeho retrospektivní výstavy v Design Museum v Londýně.

"Williamson, "protože to byla opravdu dlouhá cesta. Chci poukázat na moji práci v minulosti, ale také veřejnost seznámit s mojí prací v budoucnu."

Matthew se nemýlí, deset let je opravdu dlouhá doba, naštěstí si návrhář nejlepší modely, modely, které mluví sami za sebe, za celá léta uschovával a vytvořil tak ůžasný archiv. Jeden z nejúžasnějších kousků, ktrerý se stal must have, jsou růžové šaty s korálkovými aplikacemi, které na sobě měla Jade Jagger v roce 1997. Toto byl právě ten okamžik, kdy se Williamson dostal mezi špičky, povědomí lidí a poukázal na svůj nezaměnitelný bohémský styl jeho šatů.

Kritici si pochvalují jeho kolekci Inca z roku 2007, speciálně navržené šaty k příležitosti 90. výročí módního časopisu Vogue, šaty s potiskem pavího pera z roku 2004 a sukně Ganesha inspirovaná Indií z roku 2000. To jsou nezapomenutelné kousky, které odráží hlavní prvky jeho tvorby: exotika, mnoho výrazných barev, psychedelické vzory, Indie. "Je fascinující jít zpět a odkrývat to, co jsem vytvořil v minulosti." Návštěvnící výstavy se dostanou jak do minulosti, tak budou mít možnost vidět jeho současnou kolekci.

Kurátorka muzea říká, že bylo nesmírně těžké vytvořit tuto výstavu, protože bylo nutné sehnat mnoho věcí spolených s Williamsonem od doby, kdy dokončil Central St Martins College, z které vyšel nejeden slavný návrhář. Návštěvnící budou ale nadšeni, v minulosti byly absolutním hitem výstavy Manolo Blahnika a Philipa Treacyho.

Williamson a jeho kreativní ředitelka Claire Ceprynski poskytli své návrhy, skicy, osobní i obchodní dopisy, reklamy, šperky, šaty, kuriózní věci, fotografie a videa z přehlídek i návrhářů při práci.

Cesta chudého studenta k firmě s ročním obratem 8.1 miliónů liber zní jako pohádka. Jeho kariéra začala ve značce Monsoon, která ho trochu popohnala k vlastnímu businessu, když z ní před deseti lety odešel, spojil se s Joseph Velosou a společeně začali pracovat na první autorksé kolekci "Electric Angels". Kolekci, která se skládala z 11 kousků v neonových a "jedovatých" barvách. Jako zázrakem se mu podařilo angažovat modelku Kate Moss, Jade Jagger a modelku Helenu Christensen, aby předvedly jeho novou kolekci. Den po přehdlíce se Mathew ani na chvíli nezastavil a telefon nepřetržite zvonil. Celá kolekce se prodala v rekordně krátkém čase, takřka okamžitě. Nejzajímavější na tom je, že mu s kolekcí pomáhala jeho matka, která šila a našívala motýly na šaty a kašmírové vesty. Jeho otec se snažil zase zkontaktovat co nejvíce módních časopisů a jiné společnosti, hlavně Vogue a Amber Valleta.

"Otec v té době pracoval u Air France, tak jsme měli levné letenky do celého světa. Snažili jsme se cestovat a nabízet naše produkty hlavně v Indii a kupovat látky."

Williamson tvrdí, že za celou dobu se ani jednou nedostali do mínusu, pokaždé se o něm něco píše v časopisu Vogue a znají ho tisíce lidí. Slavní lidé s oblibou oblékají jeho oblečení ? Sienna Miller, Jade Jagger, Bay Garnett, Plum Sykes. Williamson se také podílel na návrzích nových plechovek pro Coca Colu. Vytvořil telefon pro Motorolu a tapety pro obchod Habitat nebo speciální kolekce pro obchodní dům Debenhams. V roce 2002 začal předvádět v New Yorku a byl zaměstnán jako kreativní ředitel u značky Pucci, která má za sebou více než 60. letou historii.

Minulý rok Williamson prodal 25 procent firmy společnosti Baugur, která také vlastní obchodní dům House of Fraser a PPQ. Tato finanční injekce tak Williamsonovi pomohla, aby se mohl soustředit na novou řadu doplňků a otevření nového obchodu v New Yorku.

Matthew Williamson je prostě exploze barev, člověk, který má spoustu nápadů a nevyčerpatlenou energii. ,"Když jsem překročil třicítku, tak jsem si konečně uvědomil, jak jsem spokojen a šťasten se svou prací a věcmi, které se mi staly a tolik ovlivnily moji tvorbu." Teď je mu 35, má nový domov v severním Londýně, novou firmu a novou výstavu.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz