Nejčastější dietní omyly

zpět

Je pravda, že lidé, kteří drží nejrůznější diety, přijímají ve skutečnosti ještě více kalorií?Odborníci říkají "ano"! Všem radí, aby se více než na samotnou dietu, zaměřili na své každodenní návyky, které pravděpodobně souvisí s jejich nadváhou.
Nesprávné diety nadělají více škody než užitku!
Diety mají neblahý dopad na vaše stravovací návyky. Mohou zvyšovat touhu po jídle až do takového extrému, že sníte, na co přijdeme.

Lžička sem, lžička tam...
Většinou si ani neuvědomujete, kolik kalorií denně přijímáte. Jedna lžička salátového dresinku navíc přidá 75 až 100 kalorií, lžička másla navíc 102 kalorií a pytlík brambůrek až 162 kalorií.

Mezi špatné návyky, které brání v úspěšnosti naší diety patří:
- ujídání jídla během vaření
- šálek kávy každé ráno
- dojídání zbytků jídla po dětech
- pití velkého množství vína

6 největších omylů
Nadbytečných kalorií se můžete zbavit stejně tak rychle, jako jste je přijali. Stačí, když se budete řídit následujícími radami.

Rada č. 1: Nehltejte!
Nespěchejte! Za nejrychleji „vyblýskaný“ talíř vás nikdo neodmění. Tedy pokud nejste účastníkem soutěže v pojídání „knedlíků“. Vzhledem k tomu, že jste se začetli do tohoto typu článku, to ale pravděpodobně nebude váš případ.

Nabitý pracovní program vás nutí jíst rychle a často také v nezdravém prostředí. Na jídlo byste si ale měli nechávat dostatek času, abyste si jídlo vychutnali a abyste včas poznali, kdy máte dost, a zbytečně se nepřejídali.

Rada č. 2: Méně jídla neznamená méně kalorií!
Zkuste jíst alespoň 3 jídla denně. Začněte ráno zdravou snídaní. Snídaňové menu vybírejte obezřetně. Nízkokalorický muffin může obsahovat až 400 kalorií, proto experti doporučují raději vajíčko, krajíc chleba a sklenici 100% džusu. Po takové snídani (obsahuje 250 kalorií) budete určitě zasyceni až do oběda.

Rada č.3: Nepijte sladké nápoje!
Alkohol, káva s cukrem a smetanou, slazené džusy a perlivé nápoje mohou výrazně zvýšit denní příjem kalorií. Americká studie dokázala, že více než 21 % celkového příjmu kalorií pochází z nápojů. Místo zmíněných nápojů byste měli pít čistou vodu, odstředěné mléko, neslazený čaj, zeleninový džus a v menším množství také 100% ovocný džus.

Rada č. 4 : Nejezte velké porce jídla!
V restauracích se podávají příliš velké porce jídla. Podle tohoto vzoru si pak připravujete jídlo i doma.
Abyste měli denní příjem jídla více pod kontrolou, začněte jíst z menších talířků a misek a vždy na talíři kousek nechte.

Rada č. 5: Nepoužívejte nezdravé přísady!
Tím, že veškerou svou pozornost věnujete výběru hlavního jídla, často zapomínáte na to, jaké přísady dané jídlo obsahuje. Různé přísady do salátů a dresinky mohou obsahovat více kalorií než samotné jídlo. Salát s kalorickým dresinkem, salámem, smetanou nebo sýrem rozhodně nepatří do dietního jídelníčku.

Upozornění: Nenechte se zmást zavádějícími jídelníčky ve fast foodech. Tady může grilované kuře nebo salát obsahovat více kalorií než hamburger.

Rada č. 6 : Nejezte u TV!
Při sledování TV jídlo nekontrolovatelně přechází z vašich rukou přímo do vašich úst, až je talířek, miska nebo pytlík zoufale prázdný. To, že jste se přecpali, zjistíte bohužel až v posteli.

Zkuste se odnaučit tento zlozvyk. Nejenže, se vám bude mnohem lépe spát, ale zároveň výrazně snížíte denní příjem kalorií.

Zdroj: www.fitness-doma.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz