Pilates je cvičením pro zdravé tělo i krásnou postavu!

zpět

Cvičí kolem vás kamarádky a kamarádi pilates a vy se stydíte zeptat, co to vlastně dělají? Pilates je metoda unikátního cvičení, která nám nejen posílí tělo a naučí nás rovně stát, ale také nás přiměje správně dýchat. Přestanou vás nejen bolet záda z věčného sezení u počítače, ale také se vám pročistí hlava a dosáhnete psychické pohody.

Cvičební technika pojmenovaná po jeho zakladateli, Josephu Hubertus Pilates, vznikla ve dvacátých létech minulého století. Teoreticky vychází z jógy a dalších východních cvičebních metod, prakticky s nimi ale cvičení pilates spojeno není. Stejně jako například jóga, je i pilates zaměřeno na člověka samotného, má pozitivní účinky na jeho psychiku, stejně jako na pozitivní myšlení. Pilates bylo však vyvinuto pro novodobou kulturu a moderního člověka, i když se o východní kultury dále a hlouběji nezajímá.

Cvičební metoda pilates je založena na hlubokém a propracovaném dýchání, které zcela a dokonale uvolní svalové napětí. Často tak ze cvičebních sálů slýcháme hluboké nádechy nosem a hlasité výdechy v podobě dlouhého znění souhlásek „ššš“. Cvičení pilates je sestaveno z jednotlivých protahovacích i posilovacích cviků, které se provádí jak ve stoje, tak vleže či vsedě na podložce. Začíná se celkovým protahováním těla, a to i konečky prstů u nohou. Jednotlivé cviky na sebe navazují plynule a cvičí se opravdu pomalu. Nejde o žádné škubavé pohyby.

Cvičební metoda pilates vám pomůže posílit a uvolnit hlavně povolené zádové svaly z věčného sezení u počítače, ale také zpevnit ostatní svaly bederní, břišní, hýžďové, stehenní i pažní.

Po určité době si tak skvěle vytvarujete pevnou postavu, budete ohebnější a konečně si také narovnáte vaše bolavá záda (díky cvikům pilates totiž posílíte svaly, které podporují a napomáhají správnému držení těla). Nejde však jen o vaši postavu, ale i o vaši mysl. Pilates vám jednoduše a laicky řečeno vyčistí hlavu od problémů a každodenního stresu.

O pilates se také často hovoří ve smyslu rehabilitačním. Díky jeho protahovacím a pomalým cvikům totiž vrátí hlavně vnitřním svalům ztracenou flexibilitu a sílu. U některých lekcí, většinou pro pokročilé, se používá různých cvičebních posilovacích nástrojů, jako jsou pružné gumy, kruhy, míče nebo ručníky. Ty vám umožní dokonalé posílení různých partií těla.

Stejně jako u jógy, mohou kurzy pilates navštěvovat muži i ženy bez rozdílu věku, bez rozdílu kondice i postavy. Cvičit jej mohou i nastávající maminky i ženy po porodu. Taktéž je vhodný jak pro sportovní začátečníky, tak i profesionální sportovce. I v tomto případě se však neobejdete bez kvalitního kurzu a odborné trenérky či trenéra. Pilates se ale dá cvičit také i doma. V současné době existuje několik možných druhů literatur rozebírající cvičení pilates z různých hledisek. Jedná se o knihy poskytující nejrůznější rady a popisující metody, jak pilates provozovat správně také doma. Na výběr máte i z různých nabídek DVD. Na rozdíl od literatury tak získáte také vizuální podobu cvičení pilates. Zde bych však radila pořídit si DVD z produkce opravdových profesionálů.

Cvičení metodu pilates, která je mimo jiné také velice populární u zahraničních celebrit, máte možnost využít i vy. Nezáleží přitom na tom, zda jste z menší vesničky a budete pilates cvičit doma nebo z Prahy, kde najdete tyto kurzy na každém rohu.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz