Plastické operace již nejsou výhradní doménou žen

zpět

Podle britské studie uvažují muži o plastice téměř stejně často jako ženy. Převedeno do čísel: každý pátý Brit uvažuje o plastické operaci a téměř z poloviny se jedná o muže. Nový průzkum boří mýtus, že oblast plastické chirurgie je především ženskou doménou. Na otázky odpovídalo 500 osob a průzkum provedla britská společnost MyBreast Cosmetic Surgery. Neméně podstatným sdělením je, že pro polovinu mužů, kteří se nakonec ocitli na operačním sále, bylo motivací zlepšení jejich kariérních vyhlídek.

Trocha statistiky
Stále platí, že ženy, častěji než muži, tvoří klientelu klinik plastické chirurgie, protože podstupují devět z deseti zákroků. Ale muži uvažují o chirurgickém vylepšení vzhledu téměř stejně tak často jako ženy (18 % vs. 22 %). Nejčastějšími zákroky plastické chirurgie podle statistik Mezinárodní společnosti plastických chirurgů (International Society of Aesthetic Plastic Surgeons, ISAP) jsou zvětšení prsou, liposukce, plastika víček, nosu a břicha. Podle Americké společnosti estetické plastické chirurgie (American Society of Aesthetic Plastic Surgery, ASAPS) počet kosmetických zákroků u mužů vzrostl o více než 106 % v letech 1997 až 2012. Jedním z důvodů, proč na chirurgické zákroky nakonec přijde méně mužů, představuje fakt, že 20 % z respondentů mužského pohlaví uvedlo, že by jejich partneři nechtěli, aby operaci podstoupili. Naproti tomu u žen to bylo jen 13 % z dotázaných, které se obávaly, že by jejich protějšek s operací nesouhlasil. Na čem se asi shodnou všichni, kteří uvažují o plastické operaci, je, že ceny jsou pro ně příliš vysoké. Uvedlo to 62 % respondentů.

Motivace
Nejdůležitějším zjištěním výzkumu zůstává rozdílná motivace mužů a žen. Zatímco ženy chtějí být krásnější samy pro sebe, získat ztracené sebevědomí, mít lepší pocit ze svého těla a nedávají nový vzhled do souvislosti s kariérou, u mužů je tomu naopak. 50 % z nich věří, že to pomůže zlepšit jejich kariérní vyhlídky. Muži se také častěji, například u plastiky očních víček, rozhodují z čistě praktických důvodů. Převislá kůže jim překáží, mají unavené oči a proto se rozhodnou pro zákrok.

Pro lepší pocit...
Například pro Jitku (29), mladou a krásnou pracovnici reklamní agentury, bylo rozhodnutí jít na plastiku jednoznačně motivované touhou mít konečně tělo podle svých představ. Protože je štíhlá a vysoká, vadilo jí, že příroda na ni nepamatovala s odpovídající velikostí poprsí. Pro zákrok si zvolila pražskou kliniku estetické medicíny Brandeis Clinic, protože na ni měla dobré reference od svých přátel. Věděla také, že chce zásadní zvětšení z velikosti A na C, proto pro ni nebyla vhodným řešením augmentace pomocí vlastního tuku. Zvětšení prsou vlastním tukem totiž zajistí nárůst objemu asi o jednu až jednu a půl velikosti. Reakce Jitky po operaci zřetelně ukazuje, jak rozdílné jsou motivace u mužů a žen. „Když jsem viděla na pokoji po probuzení v zrcadle svoje nová prsa, byla jsem nadšená! Moje sebevědomí stouplo. Konečně mi správně padne spodní prádlo a push-upku mohu definitivně vyhodit. Jednoznačně jsem šťastnější,“ komentovala pocity ze svého upraveného těla Jitka.

Nejčastější zákroky
Jaké jsou nejčastější plastické operace u mužů? Podle Americké společnosti estetické plastické chirurgie (American Society of Aesthetic Plastic Surgery, ASAPS) to jsou liposukce, plastika nosu (rhinoplastika), víček (blefaroplastika), zmenšení prsou (gynekomastie) a úprava tvaru uší. Americký plastický chirurg doktor Douglas Steinbrech si vytvořil vlastní definici čtyř různých typů mužů, kteří jsou klienty klinik plastické chirurgie. Prvním je „model“, který se zajímá o úpravu dolní čelisti, prsní a hýžďové implantáty a liposukcí chce ukázat své vypracované tělo. Podobá se mu „kulturista“, který touží mít všechno velké a svalnaté. Třetím typem je „výkonný ředitel nebo člen správní rady“. Tito muži jsou na vrcholu své kariéry, cítí se sebevědomí a mladí, ale obávají se, že tak nevypadají. Těmto zájemcům o plastiku radí lékař, aby si nechali pár vrásek. Budou pak působit sexy a důvěryhodně. Nejčastěji žádají lifting krku, plastiku očních víček, úpravu kontur brady a někdy také liposukci. Poslední kategorií je „taťka atlet“. Typicky má ženu a dvě děti a nějakých 5 až 10 kilo navíc od promoce, je mu kolem 40 let a chtěl by vypadat zase jako na fotkách z vysoké školy. Bude se zajímat o úpravu kontur brady, liposukci a mini lifting v oblasti očí. Máte doma muže, který odpovídá některému z popsaných typů? Další články z oblasti plastické chirurgie a souvisejících témat najdete na Univerzitě krásy.








Komerční sdělení


vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz