Pozvánka do kina

zpět

Američtí vědci prokázali, že filmová studia vyrobí umístěním tabákové reklamy do filmů jen v USA ročně 390 000 dětských kuřáků. Dokumentaci a krátké dokumentární filmy poskytli zdarma ke ztažení zde. Filmové produkce tak cílenou propagací kouření fakticky doplňují tabákovému průmyslu zemřelé zákazníky novými - dětmi.

Ročně tabákové výrobky usmrtí jen v USA přes 400 000 zákazníků! Každý den zabije tabákový průmysl ve světě 13 698 (!) zákazníků, ve 25 státech Evropské Unie je to denně 1808 zákazníků (!) a ročně 660 000 zákazníků, verifikace zde.

Podle odborných vědeckých prognóz se navíc počty obětí do roku 2 020 zdvojnásobí! Přesto jsou tabákové výrobky dále obchodovány spolu s potravinami a tento problém se neřeší. V naší zemi se naopak počet dětských kuřáků a jejich spotřeba tabáku za posledních šest let zdvojnásobily!

Je důležité si uvědomit, že tato čísla vychází ze státem certifikovaných statistik, tedy se jedná o prokazatelná úmrtí z kouření a to v době, kdy se stále objevují nové důkazy o jeho škodlivosti. Reálný počet úmrtí na tabákové výrobky bude neporovnatelně vyšší! Situace v evropské kinematografii je totožná. Až 90% filmů je podle vědců z mezinárodní organizace Smoke Free Movies (zaštítěné Světovou zdravotnickou organizací) tou nejúčinnější reklamou pro vstup do kuřáctví, cílenou na děti!

9 minutový dokument "120 000 Lives a Year", který vznikl za spolúčasti WHO a mnoha zdravotnických organizací, dokladující tuto činnost můžete online přehrát nebo ztáhnout zde.

Julia RobertsVe filmu uvidíte také ignorační reakce filmových produkcí a hvězd na statisíce proseb, dopisů od fanoušků, aby přestaly kouření ve filmech pro děti propagovat. Místo pochopení věci například asistentka Julie Roberts vyhrožuje soudem, pokud bude těmito prosbami "obtěžována" !

Filmy cíleně v dětech probouzí touhu napodobit své idoly, které na plátně představují cigaretu jako prostředek uklidnění, koncentrace, ale i vášně a originality, což prokazatelně celé generace dětí vede do celoživotní nemoci kouření.

Filmové produkce po desetiletí vědomě spolupracují s tabákovými firmami, přes protesty a výzvy zdravotnických organizací. Často propagují i konkrétní značku, byť to vzhledem k rostoucímu, faktickému světovému monopolu obřích tabákových firem není potřeba.

Promyšleným a bezchybně fungujícím cílem filmové reklamy kouření je probudit v dítěti tak silnou chuť okusit cigaretu, aby překonalo přirozené obranné mechanismy organismu, (dávení, dusivý kašel, poruchy koordinace, žaludeční nevolnosti) a mylně je vnímalo jako nutnou oběť, kterou je nutno podstoupit pro vstup do znamení "dospělosti" a "úspěchu" - kouření. V praxi do velmi útrpné a smrtelné nemoci, kterou filmy představují jako znamení úspěchu a dospělosti, jako nezbytnou součást originality osobnosti a úspěchu od sexuálního až po společenský kontext.

Zbytek zařídí návykové složky, zejména nikotin. Do kouření vstupují z 90% děti, dospělí naopak kouří proti své vůli, právě díky tělesnému i psychickému návyku na tabákové drogy. V této věci je zdrcující skutečností, že hlavní návyková složka tabáku jed nikotin s prokázanou a vědecky řádně certifikovanou závislostí i psychotropními účinky není v Čr, díky obrovské síle lobingu tabákových producentů, na seznamu psychotropních a návykových látek, který je součástí příloh k zákonu č. 167/1998 Sb., o návykových látkách. Více zde.

Odborné vyjádření k iniciaci dětského kuřáctví a možnostem rodičů k individuální obraně dětí poskytl psycholog projektu Řetěz lásky zde.

Děti se do celoživotní nemoci kouření (Dg. F17.2 - Mezinárodní klasifikace nemocí) dostanou už za několik týdnů experimentování s tabákem! Potom, většinou po celý zbytek svého znehodnoceného a zkráceného života, živí tabákové producenty a stát prostřednictvím daní a výnosů z tabákových výrobků.

Tabákové firmy samy v minulých letech vypočítaly výnos z jednoho "průměrného" kuřáka, kterého získají v dětství na 66 000,-- Usd! Státní výnos z této nemoci je též velmi vysoký, ovšem náklady související s léčbou a úmrtností kuřáků, porušením plodu a často i sterilitou z kouření, jej výrazně převyšují. Díky absurdnímu přerozdělování výnosu z nemoci kouření ale lze konstatovat, že některé části státní správy, rozpočtu z této genocidy také výrazně profitují.

Přesné informace o zcela absurdních, nepochopitelných a nesystémových daňových pravidlech pro tabákový průmysl, nastavených tak, aby stát na protiprávní toleranci tabákového podnikání co nejvíce vydělal (v současné době cca 27,-- Kč z jednoho balení cigaret), naleznete zde. Veřejnosti je tento zisk státu z invalidizace a zabíjení vlastních obyvatel zcela protismyslně vysvětlován prokazatelným mýtem, že zdražení cigaret vede k omezení kouření a to i přes opačné zkušenosti z dnes již řady zemí světa.

Jde jen o matení veřejnosti, neboť zdražení cigaret vede u méně majetných kuřáků a dětí jen k přechodu na levnější druh cigaret a u movitých kuřáků je zcela zanedbatelné. U obou skupin potom asociuje naopak větší atraktivitu kouření, které je od počátku drogou významě rituální. Tabák je jim po zdražení naopak vzácnější, musí si pro něj více odříci! Zdražení naprosto neřeší průběh silné tělesné a psychické závislosti na tabáku a progresivní nárůst této pandemie.

Aby zdražení skutečně vedlo k odklonu od kuřáctví formou ekonomické nedostupnosti a k opravdovému zamyšlení ve veřejnosti nad tímto problémem, musely by cigarety zdražit na několikanásobek ceny. Potom by skutečně šlo byť o zcela absurdní a nesystémové, ale účinné omezení kuřáctví. Současné zdražování je jen výdělkem státu, jeho odměnou za nepochopitelnou teloranci a záštitu zničující pandémie dětského kuřáctví.

28 Days Jako typický příklad filmové propagace kouření uvádíme film "28 dni" (r. 2 000), kde jsou cigarety Marlboro a kouření propagovány autoritou lékaře, terapeuta na závislosti. Dokumentaci tohoto počinu naleznete také zde.

Bohužel jeden takový mezinárodně úspěšný film, jedno takové poselství a filmy opravdu jsou z drtivé většiny záměrnou reklamou tabákových firem, přivede ke kouření vzhledem k celosvětové distribuci i stálému opakování v televizích a šíření na DVD i několik miliónů dětí! Takových filmů je ovšem 90%, jak si můžete kdykoliv sami ověřit, které velmi důmyslně dětský tabakismus iniciují a to mimo filmové produkce i 24 hodin denně na televizních kanálech, bez jakékoliv vyvažující odborné osvěty či povinné informace před filmem.

Film "28 Days" se navíc natáčel v době, kdy bylo čerstvě vědecky i soudně prokázáno, že označování cigaret jako "lehkých" je klamavé. Je zjevnou zakázkou tabákové divize Philip Morris ke klamavému ujištění děti a veřejnosti, že lehké cigarety jsou méně škodlivé a výzvou ke kouření dětí! Pokud kouří lékař, terapeut na závislosti, proč by se měly cigaret bát?

Tragickým paradoxem je, že rodiče ještě dětem platí vstupenky na tyto reklamy, kde se na pozadí často krásných příběhů, tento zločin důmyslně uskutečňuje. Zatímco kupříkladu kopírování filmů je ze zákona trestné, propagaci kouření filmem, tedy faktickou válku filmových produkcí s dětmi nikdo neřeší. Špičkou v tabákové reklamě tak je kupříkladu studio "Dysney", statistiky podle jednotlivých filmových studií naleznete zde.

Vědci dále prokázali, že velká filmová studia ve spolupráci s tabákovými firmami provádí nyní nejagresivnější a nejmasivnější nábor dětských kuřáků prostřednictvím hraných filmů za posledních 50 let! Reklamu na kouření pravidelně umísťují až do 80% filmů určených třináctiletým dětem!

Pokud si chcete prohlédnout další desítky kratičkých sekvencí (maximální délka 500 - 4 000 kB) z propagace kouření hraným filmem, otevřete si kliknutím na název Pozvánka do kina celý článek. Pod ukázkami naleznete nezveřejňované informace dokladující a vysvětlující absurdní neřešní a nárůst pandemie dětského kuřáctví v naší zemi. Red.

Více informací naleznete na www.retezlasky.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz