Shoďte půl kila denně

zpět


Po dlouhé zimě, kdy tělo zahálelo, je na čase, abyste ho zaktivovala a dodala mu dostatek vitamínů. Jak je známo, když se méně pohybujeme, logicky začneme tloustnout, a to v zimním období postihuje většinu lidí. S chutnou dietou, ve které je obsažena hlavně mrkev a rýže dokážete zhubnout půl kila denně.

Základní pravidlo
4170 kJ denně rozdělte asi takto: 830 kJ k snídani, 430 kJ na svačinu, na oběd a večeři po 1460 kJ

Varianty na snídani (asi 800 kJ)

Houska s tvarohem:
1 celozrnnou housku překrojte a potřete ji 50 g nízkotučného tvarohu s jemnými proužky mrkve.

Chléb se šunkou:
krajíc chleba tence namažte máslem a obložte 50 g šunky a kolečky z 1 rajčete.

Müsli s ovocem:
2 polévkové lžíce ovesných vloček a 3 polévkové lžíce cornflakes smíchejte se 150 g nízkotučného jogurtu a 75 g ovoce.

Svačina (maximálně 430 kJ)

Chroupejte syrovou mrkev a k tomu můžete zakousnout 1 ks celozrnného pečiva nebo 1 plátek celozrnného chleba. Z mrkve si můžete udělat i mrkvový salát, ovšem neslaďte cukrem, ale lžičkou medu a okyselte citrónovou šťávou.

Varianty na obědy a večeře (1500 kJ = 1 porce)

Pestrý salát
Do mísy vložte 50 g uvařené rýže, přidejte 200 g očištěné a nahrubo nastrouhané mrkve, 100 g pokrájených rajčat, 50 g rukoly (nebo hlávkového salátu) a 50 g tvrdého sýra. Přelijte 2 polévkovými lžícemi nízkotučného jogurtu s prolisovaným česnekem.

Krůtí pánev
V osolené vodě uvařte 50 g rýže. Očistěte 200 g mrkve a nakrájejte ji na kostičky. Na jedné polévkové lžíci oleje opečte z obou stan plátek krůtího masa (asi 75 g), přidejte mrkev, 3 polévkové lžíce zeleninového vývaru a 5 minut duste. Osolte, opepřete, přidejte špetku muškátového oříšku a nasekanou petrželovou nať.

Pikantní asijská rýže
Uvařte 50 g rýže v osolené vodě. Očistěte a nakrájejte 1 červenou papriku, čtvrtku čínského zelí, 1 pórek, 2 mrkve a 2 kolečka konzervovaného ananasu. Prudce opečte na pánvi 50 g mražených krevet (nahradit můžete mraženými krabími tyčinkami) s 1 lžičkou oleje, přidejte ananas, prolisovaný stroužek česneku, pokrájenou čili papričku a zbylou zeleninu. Přikryté poduste na mírném ohni asi 10 minut. Podle chuti přidejte sójovou omáčku a sůl. Přimíchejte uvařenou rýži.

Kuřecí hrnec
Namočte 30 g rýže, opláchněte a pokrájejte 100 g kuřecího masa, které asi 4 minuty poduste ve 400 ml zeleninového vývaru. Nakrájejte 2 mrkve, 1 cuketu, 1 menší pórek, 1 papriku a 50 g žampiónů a všechno přidejte k masu. Asi 10 minut duste, potom přidejte rýži, prudce ale krátce povařte a dochuťte solí a pepřem.

Rýže s vajíčkem a mrkví
V osolené vodě uvařte 50 g rýže, 200 g mrkve očistěte a nakrájejte na plátky, krátce poduste na polovině polévkové lžíce másla, zalijte 4 ? 6 polévkovými lžícemi vody. Osolte, opepřete, dochuťte muškátovým oříškem a cukrem a ještě asi 5 minut poduste. Uvařte 2 vejce natvrdo, jedno oloupejte a nakrájejte a smíchejte s mrkví a uvařenou rýží. Druhé vejce nakrájejte na tenká kolečka, kterými pokrm ozdobíte spolu s nasekanou pažitkou.

Zdroj: www.moda.cz




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz