Stylový nábytek v obytném exteriéru

zpět


Pokud se hovoří o venkovním nábytku, bývá tím v prvé řadě míněn nábytek zahradní, sekundárně pak nábytek určený na terasy balkony či lodžie. V každém případě zde podle průzkumů a v souvislosti s převažujícím charakterem poptávky panuje představa o venkovním nábytku jako o něčem, co musí mít jaký si "selský" či jinak "venkovský" potažmo "přírodní" charakter. Moderní tvarosloví nebo "design" do obytelného exteriéru jakoby nepatřil. A co si o tom myslíte Vy?

Obecná charakteristika

Venkovní nábytek by měl mít odpovídající charakter, který jej činí způsobilým k užívání v obytném exteriéru. Jinak řečeno, jeho povrchová úprava a materiálová skladba by měla být vodě a vlhku vzdorná. V návodu či v záručním listě má být jasně napsáno, že je pro venkovnímu užití určen a teprve pak si může být zákazník jistý možností zakoupené zboží reklamovat třeba z důvodu změny tvaru či funkce vlivem povětrnostních podmínek atp.

Pokud si na terasu někdo přinese čalouněné křeslo z obývacího pokoje a to zmokne a zplesniví v záruční době, pak není možné reklamaci uplatňovat.

Design ano, design ne

Obytným exteriérem se míní vše, co je vně interiéru a kde se přitom dá nějakým způsobem pobývat. Může to být zahrada rodinného domu kdesi na venkově, nebo terasa moderní vily uprostřed velkoměsta. Přesto zaznamenávají obchodníci dva základní trendy. První představuje poptávku po co možná nejlevnějším nábytku, přičemž se zde vlastně neklade takřka žádný požadavek na vzhled nebo materiálovou skladbu, ale akcentuje se pouze a jen cena. Většinou se tedy jedná o plastový nábytek, který má velmi nízké výrobní náklady. Druhým trendem je "stylový" venkovní nábytek. Pokud se tedy sedí venku a ne v obývacím pokoji, tak je vyžadována "přítomnost venkova" v podobě např. "selského nábytku", nábytku "chalupářského" nebo jiného, který má však nějaký "vztah k přírodě". Moderní design do přírody ani na zahradu jako by nepatřil a zájem o něj mají lidé vybavující si tak zejména terasy, balkony či lodžie novostaveb rodinných nebo kolektivních domů uzpůsobených "městskému životu".

V širší zákaznické obci jakoby převládat stále názor, je modernost či "designovost" je cosi nadstandardního, výstředního a nepařícího do "běžného" a "normálního" života. Co je nové nebo lépe řečeno "netradiční" tak nepatří do "přírody" a potažmo na zahradu. V zásadě jde ale jen o to, že si na ony "netradiční" zatím zákazník nestačil zvyknout.

Zdroj: www.living.cz; Karel Velníček




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz