ZDRAVÉ SALÁTY Z OVOCE A ZELENINY

zpět


V zimním období máme pestrost stravy mnohem chudší. Protože je však organismus denně vystaven extrémnímu chladu a nepříznivým podmínkám, je nutné pravidelně doplňovat vitaminy a minerály a to co nejpřirozenějším způsobem. K tomu nám můžou pomoci ovocné a zeleninové saláty nejrůznějších variací.


Proto vám nabízím pár tipů:

ZELENINOVÁ MÍSA:
Potřebujeme: 4 rajčata, 1 salátovou okurku, 1 malý pórek, 1 kedluben, 4 mrkve, 1 jablko, 1 cibuli, 1 malou bílou ředkev, 1 lžíci citrónové šťávy nebo balzamikového octu, 1 lžíci agáve sirupu nebo jablečného koncentrátu, mořskou sůl, sušená či čerstvá bazalka - špetka, 3 lžíce zakysané smetany-nemusí být, 2 lžíce panenského olivového oleje

Postup: Zeleninu a jablko očistíme a najemno nakrájíme. Přidáme agáve sirup či jablečný koncentrát, citrónovou šťávu, mořskou sůl, případně i smetanu, bazalku a dobře promísíme. Můžeme si ještě dochutit dle svého. Podáváme s pečivem nebo k hlavnímu jídlu.

LILKOVÝ NEBO CUKETOVÝ SALÁT:
Potřebujeme: 1 lilek nebo cuketu, olivový olej, 1 stroužek česneku, citrónovou šťávu, mořskou sůl, pepř, bazalka

Postup: Lilek nebo cuketu umyjeme a nakrájíme na tenké plátky. Bazalku nasekáme na kousky, česnek prolisujeme. Na pánvi necháme rozehřát trošku olivového oleje a osmahneme na něm česnek, pak přidáme lilek či cuketu a jemně opékáme asi čtyři minuty. Po uplynutí této doby, osolíme, opepříme, pokapeme citrónovou šťávou a ozdobíme bazalkou. Cuketový či lilkový salát můžeme podávat teplý i studený s pečivem.

CHŘESTOVÝ SALÁT:
Potřebujeme:1 salátovou okurku, 120 g chřestu, 2 lžíce vařených či sterilizovaných kukuřičných zrn, panenský olivový olej, 1 lžíce citrónové šťávy nebo balzamikového octa, mořská sůl, pepř, 1 lžíce zakysané smetany-nemusí být, 1 lžíce strouhaného křenu, kopr

Postup: Chřest a okurku oloupeme a najemno nakrájíme, přidáme kukuřici, olivový olej, citrónovou šťávu, sůl, pepř, strouhaný křen, nasekaný kopr a případně i zakysanou smetanu. Vše důkladně promícháme a podáváme s pečivem.

OVOCNÝ SALÁT S FENYKLEM:
Potřebujeme: 2 tvrdé hrušky, 2 fenykly, 2 jablka, 2 lžičky agáve sirupu, medu nebo jablečného koncentrátu, 2 lžičky citrónové šťávy, 1 lžíce zakysané smetany

Postup: Fenykl oloupeme a nahrubo nastrouháme, ovoce najemno pokrájíme. Ochutíme agáve sirupem či jinou přísadou a citrónovou šťávou, promícháme, naskládáme do misek a ozdobíme zakysanou smetanou. Podáváme s pečivem.

TĚSTOVINOVÝ SALÁT:
Potřebujeme: 1 balíček těstovin (nejlépe celozrnných), 1 malou cuketu, 2 rajčata, 1 kapii, 1 cibuli, 2 lžíce sekané petrželky, 2 lžíce olivového oleje, mořskou sůl, pepř, 2 uvařené vejce, nastrouhaný sýr-nemusí být

Postup: Těstoviny uvaříme, zeleninu nakrájíme na malé kousky. Na pánev nalijeme olivový olej a necháme jej rozpálit, pak přisypeme cibuli a zbytek zeleniny a orestujeme. Nyní už nám zbývá pouze salát dochutit solí a pepřem. Jakmile je zelenina vlažná, přidáme nakrájené vejce a můžeme posypat sýrem. Tuto směs dobře promícháme s těstovinami a můžeme servírovat.

BEZEDNÁ OVOCNÁ MÍSA:
Potřebujeme: ½ ananasu, 1 mango, 1 jablko, 1 hrušku, 1 banán, žlutý meloun, 1 kiwi, šťávu ze dvou pomerančů

Postup: Ovoce oloupeme na nakrájíme na drobné kousky. Nasypeme ho do misky, pokapeme šťávou ze dvou pomerančů, potom ovoce pečlivě promícháme a můžeme podávat.

Těmito saláty můžeme úspěšně nahradit těžké hlavní jídlo. Do organismu tak doplníme cenné látky a nemusíme si lámat hlavu se zbytečnými kaloriemi.

Autor: Simona Grygárková, dis.




vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz