Zhubněte díky mléčným výrobkům

zpět

Zhubnout a mít hezkou postavu je nikdy nekončící sen mnoha žen. Pokud máte rádi jogurty, máte možná vyhráno. Vědci prokázali, že strava s vysokým obsahem vápníku brání zvětšování tukových buněk. Konzumací jogurtů uděláte zároveň i něco pro svoje zažívání.


Vápník brání zvětšování tukových buněk
Chcete hubnout? Jezte hodně mléčných výrobků, zejména jogurtů a kysaného mléka. Nové výzkumy ukázaly, že strava s vysokým obsahem vápníku neboli kalcia brání zvětšování tukových buněk, a tím i nabírání na váze.


Výsledky studie potvrzují i čeští odborníci
Zjištění publikovaná v zahraničí potvrzují i čeští odborníci. Lékařka Radka Braunerová z 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze vysvětluje, jak vápník působí - jde o pozůstatek mechanismu, který umožňoval lidem v prehistorických časech přežít.

Tehdy byla jejich strava mnohem bohatší na vápník. Lidské geny si to stále pamatují. "Jsou zvyklé na jídelníček, který obsahoval téměř dvakrát tolik kalcia než ten náš a také více bílkovin, vlákniny a méně tuku," vysvětluje lékařka.

Nedostatkem vápníku trpěli lidé pouze tehdy, když neměli dost jídla, tělo pak automaticky snížilo spotřebu energie. Podobně reaguje i dnes. "Původně výhodný ochranný mechanismus může přispívat ke zvýšení váhy," potvrzuje Braunerová.

Člověku, který se nepřejídá a přitom jeho strava obsahuje hodně vápníku, se naopak zpomaluje metabolismus. Organismus si méně energie ukládá do tukových zásob a více energie vydává ve formě tepla, protože takový stav vnímá jako dostatek jídla.

Jedna studie například podle Braunerové ukázala, že při zvýšení denního příjmu vápníku ze 400 na 1000 miligramů lidé zhubli během jednoho roku v průměru o pět kilo. "Sama pod vlivem těchto studií jím s radostí více mléčných produktů," přiznává psycholožka Iva Málková ze sdružení Stop obezitě.


Co obsahuje nejvíce vápníku
• nejvíce vápníku je v mléku a mléčných výrobcích,
• dále v olejnatých semenech,
• v zelené listové zelenině,
• čočka, brokolice, sardinky, šproty, nať petržele, kapusta, řeřicha, mandle, oves...
• jíst vápník v tabletách k úspěchu nestačí.


Co dalšího ovlivňuje vápník

• podporuje činnost veškerých svalů a to i srdečního
• podporuje činnost nervů
• udržuje zdravé a silné kosti a zuby
• prevence ale i léčba osteoporózy a úbytku kostní hmoty
• zmírňuje poruchy trávení
• snižuje krevní tlak u hypertoniků
• výzkumy ukázaly, že kalcium snižuje výskyt rakoviny střev.


Zdroj: www.celostnimedicina.cz

jogurt







vyhledávání Fulltextové vyhledávání


kategorie Rubriky
doporučujeme Doporučujeme



emailový zpravodaj E-mailový zpravodaj

Zadejte svou adresu pro zasílání informací o nových článcích a zajímavých tipech na nákup.


Často hledáte Často hledáte
provozuje VIVANTIS a.s.
Najdete nás na Facebooku Prodámy.cz - internetový časopis pro ženy
Prodámy.cz - internetový časopis pro ženyProdámy.cz - internetový časopis pro ženy
prozdravi.czkrasa.czparfemy.czhodinky.czsperky.czvivantis.cz